tisdag 7 december 2010

Uppskattning!

Igår när alla hade gått hem från jobbet hade jag ett möte med chefen, vi gick igenom lite av mina arbetsuppgifter och förbättringar och jag fick en hel del beröm och en löneförhöjning :) Det var ett bra möte som utlovat alltså!

När jag kom hem var klockan mycket och jag orkade inte engagera mig så mycket i matlagning så jag kokade två majskolvar till middag. Somrigt och mysigt och 11 minuters tillagningstid var precis lagom igår. I övrigt spenderade jag min tid i soffan med Top Model innan läggdags!

Denna veckan är det mycket bakning som ska hinnas med. Jag har lovat att göra 4 cheesecake´s till 30 års festen på lördag. Jag har har köpt pepparkaksdeg så jag kan göra pepparkakor och så är tanken att jag ska hinna baka lussekatter och lite julgodis. På måndag är det Lucia och jag tänkte ha lite glöggmys hemma med ett par vänner och då måste man ju ha tillbehör också :)

Receptet på lussekatter som jag har tänkt använda hittar du här

Julkola

3dl grädde
3 dl socker
1 dl ljus sirap
2 msk kakao

Koka upp alla ingredienser i en kastrull. Låt koka i minst 25 minuter, gör ett kulprov för att se om kolan är färdig. Blanda i en msk smör och häll upp på plåt för att stelna. Skär i lagom stora bitar.

Marie

Inga kommentarer: