tisdag 21 december 2010

Inneboende hos mina föräldrar

Jag hämtade upp J i lördags vid halv sex, det var glashalt på vägarna men vi kom fram ordentligt! Kalaset hos pappa var mysigt och pappa blev glad för både väderstationen och simglasögonen. vid halv ett tog vi bussen hem. Som vanligt vaknade jag ganska tidigt dagen efter och åt lite frukost innan jag kröp ner under det varma täcket igen. Vid två-tiden begav sig J hem för att packa och plocka undan och sedan åkte han till Gotland för att fira jul och sen ska han vidare och fira nyår långt upp i landet. Så nu träffas vi inte förren om två veckor igen.. :( Men jag antar att tiden kommer att gå fort, det är ju massa julfirande och sen nyår efter det.

Just nu bor jag och Findus hemma hos mamma och pappa eftersom det målas i min lägenhet, det kommer att bli så fint :) Tyvärr tar det 45 minuter för mig att ta mig till och från jobbet och jag har räknat ut att det blir 4,5 timme på bussen denna veckan trots att jag bara jobbar 3 dagar! Men det är det i alla fall värt! Jag har blivit förkyld och har ont i halsen, men jag ska försöka att härda ut dessa sista dagarna så kan jag vila lite sen. Men nu är det dags att jobba lite i alla fall! ca 8 timmar kvar att jobba innan ledighet!


Marie

Inga kommentarer: