fredag 3 december 2010

Mera snö, mera snö, mera snö.....

Det snöade verkligen hela dagen igår, så när jag var redo att bege mig från jobbet ringde jag pappa som snällt mötte mig med bilen där jag hoppade av bussen. Jag körde honom hem och åkte hem till lilla Findus en stund innan jag åkte hem till J. Det blev mumsig middag med kycklingfilé och potatisgratäng, sen blev det Robinson, glögg och mys! Det är det absolut bästa med det här vädert, man kan vara inne och mysa istället :)

Nu sitter jag på jobbet och funderar på om jag ska fråga eller inte..Dilemma! Här i huset ska vattnet stängas av klockan 2 för det är någon som ska renovera, så alla tandläkarna slutar då och labbet stänger redan vid 12 idag. Sen är det ju det här med telefonen igen, den ska egentligen vara igång till 4 men det innebär i så fall att jag måste sitta här helt själv i två timmar och göra ingeting mer än att svara i telefonen om det ringer (vilket det nästan aldrig gör på fredags eftermiddagarna). I alla fall så är dilemmat om jag ska fråga chefen om jag kan stänga den redan 2 och riskera att han säger nej eller om jag bara ska anta att det är okej och riskera att han blir arg sen. Det sista alternativet är att koppla om telefonen till mobilen och vara tillgänglig men inte kunna göra något om det ringer någon och hänga i stan till 4 och sen gå tillbaka till jobbet och stänga av vidarekopplingen och koppla in telefonsvararen. Risken att chefen får reda på det om jag inte berättar det är väldigt liten men den finns... Hur hade ni gjort?

Ikväll är det dags för årets sista personalfest, det blir middag på Grappa (på Lilla torg) och sen får vi se vad som händer. Vi har personalfest ganska ofta och vi kommer nästan alltid på det i sista sekund och jag försöker att hinna planera ihop något kul, men denna gången har jag inte riktigt orkat engagerat mig så därför är det bara middag inplanerat.

Jag har fortfarande inte hunnit bli färdig med allt julpynt, men eftersom jag inte har så mycket inplanerat i helgen ska jag kunna hinna med det sista då. Idag ska jag än en gång försöka hinna köpa mossa och blomsterlökar innan jag tar mig hemåt. Jag har bestämt mig för att köpa nya lampfötter på Ikea, som passar både till mina julstjärnor och mina lampskärmar, de andra är ändå gamla så det känns okej att byta ut dem :)
Det blir denna superenkla och stilrena lampfot från Ikea

Marie

Inga kommentarer: