torsdag 9 december 2010

Älskar kläder och skor

Jaha, då är det snart helg igen.. tiden går så himla fort! Igår slutade jag tidigt, tog bussen hem och fixade till mig. Sen åkte jag till mormor och hälsade på en runda, hon låg och vilade eftersom hon inte mådde så bra men hon blev i alla fall glad att jag kom. Efter besöket åkte jag till Willy´s och storhandlade och sen hämtade jag upp J på vägen hem. Vi bestämde oss för att äta Tacos eftersom vi både var hungriga och ville ha mat snabbt. Efter middagen blev det film: "Allt för min syster" den var sorglig men fin och helt klart värd att se om ni inte redan har gjort det.


I dag åker J till Gotland och ska vara borta hela helgen :( Som tur är har jag en helt fullbokad helg att ta tag i. I morgon blir det 25-års fest hos Anna i Trelleborg och jag har bestämt mig för att köra dit eftersom det blir svårt för mig att hinna annars. På lördag är det 30 års fest för Dankan redan klockan 17 och jag ska förmodligen hjälpa till att fixa lite på dagen. Jag hann inte baka cheesecake igår så det får bli kvällens projekt, det och färga mammas hår. :)


Jag fick ett mail om att H&M har 10% rabatt nu och var ju tvungen att kolla in det. Hittade lite fina saker som snart blir mina



hm.com


Cheesecake

Botten:
10 st digestivekex
1 dl socker
75g smör
1 tsk kanel

Fyllning:
250 g Philadelphiaost
2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 ägg

Krossa kexen fint, blanda i kanel, socker och det smälta smöret. Blanda till en massa och tryck ut i en form med avtagbar botten. Ställ kallt en stund.

Vispa samman resten av ingredienserna till en jämn smet och häll över botten. Grädda i 175 grader i ca 30 minuter, kakan får inte bli brun!! Servera med bär!

Marie

3 kommentarer:

Malin sa...

Ohh, jag älskar den filmen !!!
Varför är man inte miljonär så man kan handla aallt man vill ha ?? jobbigt :P
Ha de bäst gumman ! puss

Matilda sa...

Uhh... Jag och Robban började se den filmen när jag var höggravid. Men vi fick stänga av den efter ca 15 minuter pga att jag grät så mycket att jag nästan inte fick luft! fy, den är så sjukt sorglig. Ska kanske ge mig ett försök till att se klart den, har inte riktigt bestämt mig än!

Ha det bäst.

Kram Matilda

Ida sa...

jag såg filmen på flyget på väg till Thailan, satt och storbölade inför alla! :P