torsdag 16 december 2010

Tillbaka på jobbet

Nu har magen blivit bättre och jag är tillbaka på jobbet igen. Det är snöstorm utanför mitt fönster och det är ju sådär kul.. :(

I tisdags ringde jag målarfirman som ska måla i min lägenhet, för att se när de hade planerat att komma eftersom jag tidigare fick beskedet att det skulle vara någon gång i oktober-november. De ska komma på måndag! Nu går det snabbt må jag säga, jag måste tömma alla köksskåpen, ta ner alla hyllor från väggarna i köket och i badrummet samt flytta in alla möbler i alla rum i mitten av rummet. Alltså, köksskåpen och luckorna ska målas, väggar i kök och badrum ska målas samt alla golvlister och dörrkarmar i hela lägenheten! Det kommer bli så fint när det är färdigt. Men under tiden de målar (4 dagar nästa vecka) så bor jag och Findus hos mamma och pappa istället, jag vill ju inte ha en rädd, vit katt i slutet av veckan.

I måndags var det glöggmys med tjejerna, inget avancerat men väldigt mysigt. Det blev glögg, lussekatter, massa julgodis och självklart tjejsnack och lite planering av nyårsafton som ska hållas hos Lillan. I tisdags kom J hem till mig, vi åt middag och kollade på film. Vi hade ju inte träffats på 5 dagar, så det blev kvalitetstid :). Igår mådde jag äntligen lite bättre och framåt eftermiddagen tog jag en tur till Burlöv center och köpte lite julklappar och födelsedagspresenter till mamma och pappa. När jag kom hem var det dags att tvätta och sen kom Mille på besök efter jobbet.

Nu är jag som sagt tillbaka på jobbet och här är en del att göra eftersom jag inte har varit här på ett par dagar. Men ikväll blir det nog bara lugnt, jag måste posta mina julkort på vägen hem eftersom det är sista dagen idag och sen blir det nog lite inpackning av presenter och julklappar.

4½ arbetsdag kvar innan julledigheten!!

Marie

Inga kommentarer: