måndag 1 mars 2010

Fullt upp under helgen

Jag fick sluta lite tidigare i fredags och det var riktigt skönt! Jag gick till centralen och laddade busskortet och så tog jag bussen hem. Findus fick mat och jag fixade mig inför kvällen, hann till och med sätta mig ner i soffan och ta det lugnt en liten stund innan jag skulle iväg. Kvällen hos Emma och Alexander var trevlig, det blev tacos och så spelade vi spel. Vid tolv var jag och Emma jättetrötta så jag och T tog bussen till Malmö. Vi träffade T´s kompisar på Stortorget och han följde med dem till Étage en runda och jag tog en promenad hem. Framåt morgonen kom även T hem :)

I lördags tog vi en liten shoppingrunda på ÖoB och Ekohallen där det bland annat inhandlades kattmat och lite annat vi behövde. Jag körde T till Niclas och Peter och så åkte jag hem och fixade mig. Träffade Mille istan, vi åt gott på Mando och så tog vi en kaffedrink på Bröderna M innan det var dags att åka hem igen.

I söndags hämtade jag mamma och vi åkte till Mobilia Home för att köpa en dammsugare till mig. Det blev en vinröd extra tystgående dammsugare med Hepa-filter och allt annat bra man kan tänka sig. Detta var en namnsdagspresent från mamma och pappa :) Tack så mycket till världens bästa föräldrar!! Jag hämtade T hos Niclas och Peter och vi åkte iväg och kollade på en lägenhet till mig. Den var väl inte sådär jätteintressant. Ganska liten, första våningen och ingen balkong. Men jag letar vidare! Jag har anmält mig på lägenhetsbyte och där var en hel del intressanta objekt :). I alla fall så åkte vi hem till Niclas och Peter igen och kollade på någon fotbollsmatch som T ville se, åt lite middag och sen åkte vi hem igen. Vi kollade lite på femmilen och det var riktigt spännande faktiskt!

Nu är det måndag igen, grått och trist utanför mitt fönster på jobbet, men snön håller i alla fall på att försvinna nu och det är bara enstaka slaskhögar kvar. Skönt, för jag är riktigt trött på snö nu!


Min fina nya dammsugare! Samsung VCC 6260V3R. http://www.expert.se/

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: