onsdag 31 mars 2010

Kalla fötter

Jag har tjatat och längtat och hoppats på den här lägenheten jag tittade på i måndags... idag fick jag beskedet jag väntat på och det var positivt :) Nu är problemet att jag måste bestämma mig, för när jag har gjort det är det verklighet och då finns det ingen återvändo. Vill jag vänta till månadsskiftet juni -juli? Det finns ju ingen garanti för att jag kan flytta tidigare om jag inte väljer denna lägenheten. Kommer jag att trivas där? Det får jag inte svar på förren jag faktiskt bor där.. Åhh.. vad svårt det var nu när det blev mitt beslut istället för någon annans :)

Jag tror att jag vill se lägenheten igen, mäta lite och diskutera lite detaljer. Vill dessutom höra mamma och pappas åsikt om den! Får ta och göra en positivt-negativt lista:

Positivt:

  • Sovrum med plats för dubbelsäng
  • Fullt möblerbart vardagsrum
  • Genomgående (öster-väster)
  • Stor balkong i väster (eftermiddagssol) med utgång från vardagsrum
  • Fina parkettgolv
  • Två klädkammare
  • Stor hall
  • Rätt område
  • 1:a våningen (skippa "vad gör jag om det börjar brinna"-ångesten)
  • Billigare hyra än jag tänkt mig
  • Nära till bussarna

Negativt:

  • Tråkigt, gammalt kök (men det går att fixa och piffa till själv om inte hyresvärden vill)
  • Litet halvkaklat (gammalt) badrum (men har badkar och ny toalett och vask)
  • Inflyttning i juni-juli (men det är inget som säger att jag kan flytta någonstans fortare)

Oj, när man lägger upp det så så känns det ju ganska så självklart, eller vad säger ni? :)


♥ Kram Marie

2 kommentarer:

Mille sa...

Vilket svårt beslut du har att ta... men tänk att postitivt-sidan är så mycket större! Med dina flinka fingrar och kreativitet kan du säkert göra köket mysigt ändå.
Jag var också negativt inställd på vissa saker när vi flyttade, men det blev skillnad när man fick flytta in och göra det till sitt eget!
Spännande!
Hoppas allt går bra!


Kram
Ps. Middag snart!? ;)

Ida sa...

Jag tycker lägenheten låter kanonfin!! Håller tummarna för dig!!