måndag 29 mars 2010

Födelsedagsfirande för Tony

Då var även denna helgen över.. jag var ju hemma nästan hela förra veckan med magont men helgen var i alla fall okej. På fredagen firade vi älsklingens födelsedag med släkten hemma hos svärmor. Det blev fläskfilégryta och chokladtårta. Vi var hemma vid två-tiden, mätta och nöjda.

I lördags lämnade jag Findus hos mamma och pappa, åkte och handlade till kvällen och vid sju möttes vi alla på El Patio för att avnjuta en tre-rättersmiddag. Vi var 13 personer som sedan tog taxi hem till Sam och Christina där festandet fortsatte! Tack för att vi fick "låna" er lägenhet! Vid halv två skulle alla ut men jag åkte hem till mamma och pappa och sov där.

Igår sov jag länge (halv elva-sommartid) och sen åkte jag och mamma till Ikea en runda, jag köpte bara ett par lådor till mina cd-skivor och så provade jag sängar och kollade lite på hallmöbler. Jag lämnade Findus hemma igen och åkte till T där vi spenderade söndagskvällen. En lyckad helg alltså!

Det blir nog inget med lägenheten som jag var intresserad av, det skulle komma en person och titta på hans lägenhet idag och om den personen var intresserad skulle de byta, annars hör han av sig till mig. I alla fall så ska jag titta på en annan lägenhet idag, det är triangelbytet som jag pratat om.. En tjej ska komma och titta på min lägenhet och sen går vi tillsammans och tittar på tvåan (till mig) eftersom det är hennes kompis som har den. Håll tummarna att det blir något! Jag vet inte så jättemycket om lägenheten och jag har inte sett några bilder, men det är i alla fall en tvåa på 54kvm på Tärningholmsgatan (väldigt nära mig, parallellgatan), 5000:- i hyra och balkong finns. Sms:ade killen som bor där för en stund sen och ställde frågor, så vi får se om jag får svar eller om jag får leva med min nyfikenhet tills ikväll :).

Jag har påskpyntat lite grann hemma och ska försöka att lägga upp bilder ikväll! Dags att återgå till jobbet!

Uppdatering:

Lägenheten är på 1:a våningen, har matplats i köket och badkar :) Låter bra va?


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: