onsdag 3 mars 2010

Nystädat och tvättat

Igår fick jag mycket gjort efter jobbet, trots att jag fick stanna en stund extra. Hann precis med bussen hem, lämnade pengar i en Cash drop och gick direkt ner i tvättstugan för att börja tvätta. Två fulla maskiner och två med ett par udda plagg blev det. Mestadels sånt som kunde torktumlas så jag behövde inte springa upp och ner så många gånger! Skönt! Under tiden jag tvättade passade jag på att städa lägenheten och självklart prova min nya dammsugare. Den var riktigt bra och låter faktiskt mindre än min hårfön! Tyvärr är Findus rädd ändå, förmodligen för att jag typ "jagar" honom med den, man ska ju in bakom säng och soffa, alltså hans gömställen.. Men han får vänja sig helt enkelt, jag måste ju städa! Fint blev det och det känns verkligen så skönt när det är gjort! Pratade med kusin Anna i telefon en stund och sen var det tv-kväll; Halv åtta hos mig, Bygglov och Desperate Housewives blev det!

Imorse väckte Findus mig redan klockan 6 och då var det definitivt inte dags för mig att gå upp, jag fick gå upp flera gånger och plocka undan leksaker och ge honom mat, han var lugn en liten stund och sen började han leka och jama igen... 1 ½ timme senare gick jag upp. Jag måste verkligen ha ett sovrum snart så jag kan stänga in mig själv där och låta honom gå loss i resten av lägenheten!

Om en liten stund har jag en tid hos min hudläkare, så det blir en stund iväg från jobbet, sen är det ju kort dag dessutom så det är ett par timmar kvar när jag kommer tillbaka bara. Efter jobbet ska jag på min UV-behandling om läkaren skriver en ny remiss, och sen ska jag träffa älsklingen. Det blir nog filmkväll eftersom jag har fått två nya filmer från Lovefilm, Pianisten och Min stora feta grekiska semester.

Ha en bra dag och kväll!


♥ Kram Marie

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Kul att du kikade in hos mig = )! Min katt var helt tokig i morse, den skulle prompt upp till mig när A gick upp vid 06.00 och Ebba som kommit in under natten vaknade ju. Vår katt var superkurig och ville ha upp oss, jag trodde att hon skulle ge med sig och somna, men icke, så Ebba hölls oxå vaken och vi gick till sist upp, suck....

Hoppas få sova imorgon!

Kram L-L