tisdag 30 mars 2010

Kommande påskhelg!

Nu känns det lite jobbigt faktiskt. Jag skulle ju inte tycka om lägenheten innan jag visste om den som tittade vill ha min.. men jag tycker om den.. Sen är det ju så att det inte är inflyttning förren om 3 månader, och det kanske är ganska så vanligt men det känns som en hel evighet att vänta så länge. Dessutom är det mitt i sommaren och då måste jag packa upp alla mina sommarkläder och sen packa ner dem igen (de ligger just nu i kartonger på vinden och det hade varit smidigt att bara flytta dem direkt), jag kommer inte att kunna utnyttja den fina balkongen i lägenheten mer än halva sommaren, men jag kanske inte ens behöver fundera på dessa saker innan jag vet om jag kan få den ens. Men det är verkligen svårt att låta bli!

Nu är det bara 20 timmar kvar att jobba denna veckan :) Vi har ju tidig dag i morgon, som vanligt, och vi får även sluta tidigt (kl.15.00) på torsdag. Sen är man ledig i fyra hela dagar :) Det är ju verkligen inte helt fel!

På torsdag ska jag åka hem till mamma och pappa och äta hummer!!! Senare på kvällen ska jag till Marcus och Cissi en stund på fest (det blir inte fest för mig eftersom jag har en jätte-fullbokad helg) och sen hem till mamma och pappa igen och sova där, jag kommer nämligen att ha med mig Findus dit. På fredagen ska jag och mamma fixa lite smågrejor, typ färga hennes hår och sånt. Sen på kvällen blir det påskmiddag där, älsklingen kommer också då. På lördagen är det Emelie och Linas 25-års fest med Rock-tema i Trelleborg och på söndag är det middag hos svärfar och Susanne. På måndag får vi förhoppningsvis vila och sen en ny (men kort!) arbetsvecka igen och chefen är inte här :) Mycket att se fram emot nu alltså!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: