fredag 26 februari 2010

Tid bokad till kastrering och öronmärkning

Nu har jag precis pratat med djursjukhuset och beställt tid för kastrering och öronmärkning till Findus. Jag är helt nervös och tycker redan synd om honom, jag måste lämna honom på morgonen, då de söver honom och sen får jag inte hämta honom förren på eftermiddagen, runt tre. Stackars liten som ska vara där helt själv utan mig! Dessutom får han inte lov att äta något alls efter midnatt dagen innan och han som äter hela tiden kommer ju att bli jätteledsen och gå runt och jama! Det gör verkligen ont i mig när han verkar ledsen och så jamar han så hjärtskärande! Men det måste göras, så det känns ändå bra att jag har bokat en tid nu. Jag kom tyvärr på att det är samma dag som T ska fira sin födelsedag, men det är ju senare på kvällen och Findus komme nog förmodligen bara att sova ändå. Jag kan ju dessutom vara hos T och hjälpa till hela dagen och så kan jag vara hemma med Findus ett par timmar innan jag ska dit igen på kvällen! Nu berättade min arbetskamrat precis att han kommer få ha en krage på sig så han inte ska slicka på såret, så ska jag boka om tiden eller se om mamma och pappa kan passa honom den kvällen? Känner mig verkligen som en hönsmamma men jag vill ju att han ska ha det bästa!

Ikväll ska jag och T till Emma och Alexander på middag, vi ska vara där klockan sju, så det blir bara hem om och underhålla Findus lite och fixa sig och sen ta bussen till Trelleborg.


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: