torsdag 25 februari 2010

Ny lägenhet!

Nu har jag bestämt mig för att jag ska flytta till en större lägenhet, en tvåa vill jag ha. Jag har mailat en intresseanmälan till min hyresvärd för att se om han har något till mig men han har inte hört av sig än. Har varit inne på Blocket och kollat om det möjligtvis finns någon som vill byta lägenhet med mig, men ännu inget napp och så har jag kollat lite på Hemnet om jag skulle kunna köpa en lägenhet och jag har faktiskt hittat ett intressant objekt som jag vill titta på. Måste kontakta banken coh kolla om jag kan få låna pengar, tror inte att det är några som helst problem om mina föräldrar går in som borgenärer. Men man vill ju ha ett löfte innan man tar några beslut. Så håll tummarna för att jag kan flytta snart!!

Igår när jag skulle gå hem från jobbet gick min dragkedja på ena stöveln sönder, alla arbetskamraterna hjälptes åt för att försöka laga den men det gick inte så jag fick binda ihop den med snöret från min munktröja så jag skulle kunna ta mig hem, ganska luffig kände jag mig. Skulle ju egentligen åkt till min UV-behandling efter jobbet, men det blev inte. Jag åkte hem och bytte stövlar och sen mötte jag T i stan. Jag handlade bara en tröja på H&M och så lade jag undan en väska på Accent som jag ska hämta idag på lunchen. Efter ett par timmar i stan var vi trötta och kalla (eller framförallt jag) så vi åt på McDonalds och sen tog vi en promenad hem till mig. Älsklingen begav sig hem vid halv tio eftersom det var fotboll (Champions leage) och OS-hockey hela natten som han ville kolla på.

Idag börjar bokrean och jag ska ta långlunch och gå iväg och se om jag kan få tag på böckerna jag vill ha, sen ska jag hämta väskan och ta en sväng inom apoteket. Förhoppningsvis kan jag sluta 16.00 både idag och imorgon om det inte kommer in något akut, för just nu är inget bokat sista timmen! Ska till UV-behandlingen efter jobbet och sen blir det bara att ligga i soffan resten av kvällen.
Imorgon är det fredag!!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: