fredag 12 februari 2010

Findus i snön

I onsdags efter jobbet skulle jag ha träffat T men han mådde inte bra, hade ont i magen och mådde illa, så vi beslutade att det var dumt att utsätta mig för det nu när det går maginfluensa/vinterkräksjuka.. Jag handlade istället lite mat till honom som jag åkte och lämnade, sen åkte jag hem till mamma och pappa med Findus och åt middag istället. Vi sov över hos mamma och pappa eftersom jag var ledig igår och när jag åkte till frisören igår morse så stannade Findus kvar hemma med pappa.

Håret blev lite kortare denna gången och jag är väldigt nöjd, ska färga det i morgon sen får vi se om det blir en bild kanske :) Efter frisören blev det lunch med pappa och kusin Anna och så tog jag ut Findus utomhus för första gången, han har nog inte fått sin tjocka päls än för han frös efter 2 minuter så då gick vi in igen, men jag han i alla fall få ett par bilder på honom :). Vi får göra ett nytt försök när snön har försvunnit och det har blivit lite varmare ute!

Efter lunchen blev det en shoppingrunda för min del. Jag var ute på svågertorp, Ekohallen och Panduro, sånt som man inte hinner med när man jobbar heltid. Jag köpte ytterligare en matskål till Findus (nu har han en till vatten, en till torrfoder och en till sin blötmat) på Rusta, några buntar tulpaner och lite annat smått och gott. På vägen hem hämtade jag Findus och lämnade av honom hemma innan jag åkte till min UV-behandling och sedan vidare till T som kände sig bättre och han hade inte kräkt alls. Vi åt middag och kollade lite på tv och sen åkte jag hem till lilla Findus igen. Det var verkligen svårt att hitta parkering hemmavid, jag körde runt och letade i 20 minuter och just som jag skulle ge upp hoppet och ringa pappa så han kunde ta bilen och köra mig hem istället så hittade jag en!! Skönt!

Nu är det äntligen fredag, fast jag har trott att det var måndag hela dagen... underbart att jag hade fel! :) Inga planer för helgen än, men det kan ju vara rätt så skönt!

Trevlig helg till er!


Här har han precis kommit ut och försöker smita upp på trappan igen

Lite rädd för allt nytt och den kalla snön

Det bästa man har sätter man på bordet (det är bara pappa som tillåter det)


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: