onsdag 3 februari 2010

Är min katt en hund egentligen?

Idag är det onsdag och jag slutar inte tidigt.. känns verkligen konstigt eftersom jag alltid gör det. Men denna veckan har vi bytt dag till fredag eftersom vi har jour på jobbet idag. Det har ringt en person på 2½ timme och den personen ska inte ens komma hit. Så det blir nog en riktigt långtråkig eftermiddag här. Chefen slutar redan nu för han ska flyglektion (om det går i all snö) och en av de andra tandläkarna slutar 13.15.. jag och den tandläkaren som har jouren och hans sköterska ska vara här till 17.00 och vi har en ordinarie patient inbokad än så länge... Vilken tur att jag tog med mig en bok idag. Jag läste ut min andra i förra veckan och det är dags att börja på en ny. "Adam och Eva" skriven av Arto Paasilinna. Någon som har läst den?

Om en timme är det lunch och idag blir det paj med bacon, broccoli och champinjoner. MUMS! Ikväll ska jag träffa T, blir nog en väldigt lugn kväll med något gott att äta kan jag tänka mig..

Igår när jag kom hem så såg jag att den ena vårlöken som jag planterade i min glasskål i söndags redan har börjat att slå ut! Vad kul om det har blivit lite mer färg på dem till helgen när vi ska ha gäster! Jag fotograferade självklart och ska försöka hinna få upp bilderna snart!

Jag tror förresten att Findus har lite hund i sig, en typ av korsning :) för han leker precis som en hund i bland. Man kastar en mus (leksak såklart) så springer han iväg och hämtar den och kommer tillbaka med den i munnen och släpper den antingen vid mina fötter eller så hoppar han upp i soffan och lägger den och så kastar jag igen och han springer och hämtar den och så håller han på typ 15 gånger på raken... Är det någon annan katt som gör så? I alla fall så gör det inget, det är bara gulligt och han är såå söt! Jag har faktiskt filmat det, så jag ska försöka lägga upp filmen här så ni får se!

Ha en fortsatt bra dag!

♥ Kram Marie

1 kommentar:

Lime sa...

Nix pix. Jag har inte läst just den boken av Arto P men en eller två andra. Dom är ju väldigt speciella och roliga. Den ena hade vi som ljudbok och lyssnade på när vi åkte på semester och satt i bilen - jag och min man. Den var himlans rolig! Vi får kanske höra vad du tycker om "Adam och Eva" såsmåningom. Vore kul att se katten "in action".

Ha dé!