måndag 27 oktober 2008

Massor av inpiration

Idag sitter jag på jobbet och tiden har faktiskt gått ovanligt fort, jag slutar ju om mindre än två timmar. På vägen hem ska jag inom filmstaden och hämta biljetter till Bond - Quantum of Solace som jag och T ska se på fredag. Myskväll!!

Här på jobbet surfar jag alltid runt en massa och läser bloggar och får massor av inspiration. Jag har länge funderat på årets adventsljusstake, jag skulle vilja ha ett svart rektangulärt fat med en liten kant, vinröda ljus med ett snöre runt där det hänger en siffra i metall. Detta verkar inte helt enkelt, men idag såg jag ett zinkfat på panduro som uppfyller alla krav utom att vara svart.. så det blir det nog. Har heller inte hittat några små metallsiffror men så tänkte jag att jag kanske kan göra egna av lera? Måste nog ta en runda till Panduro på vägen hem och se om jag hittar något bra.


Zinkfat från http://www.pandurohobby.se/


Köpte sånna här bollar fast i en ful grön färg på rea för ett par månader sen och tänkte att jag kunde klä in dem i mossa och stältråd med pärlor och ha som dekoration i en korg eller skål till julen. Man kanske kunde sätta på några stjärnanis också.. Typ så här fast dekorerad:

Det finns så mycket jag skulle vilja ha nu, men plånboken är inte riktigt med mig och då måste jag prioritera vad jag vill ha mest, så himla svårt. Nu längtar jag riktigt mycket till julen så man kan få pynta och tända en massa ljus, baka, dricka glögg, byta julklappar och viktigast av allt mysa med alla nära och kära.

/Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket trevligt!! Kom vid sju halv åtta så blir det bra =)

Söt ljusstake!

Anonym sa...

Hej! Har utmanat dig i min blogg =)