fredag 31 oktober 2008

Juldekorationer

Imorse när jag satt och läste Metro på bussen såg jag en annons från Systrene grene (med danskt ö så klart). Och där är mina fina julgranskulor i matt svart och matt guld :) Billiga är dom dessutom, så det får nog bli ett besök hos dom efter jobbet. Dom skulle faktiskt kunna ha någon typ av zinkfat också.. fast jag har funderat lite, och jag kanske skulle köpa det stora från Panduro ändå, jag kan ju dekorera mycket runt omkring då.. kanske en liten krona med julgodis får plats till och med..

Ljuslykta från www.panduro.se som man kan ha till julgodis

Jag fick ett reklamblad från ILVA igår och där fanns en fin brödpåse i rött som jag skulle vilja ha. Den hade passat så bra till Lussekatter när man har lite glöggparty :) På tal om glögg så måste jag ju ha glöggset också, alltså muggar och sånt. Får väl ge mig ut på stan och kolla runt lite om jag orkar efter jobbet idag.

Brödkorg till lussekatter från www.ilva.se

Verkar bli en del inlägg idag.. haha jag får väl fylla på detta inlägget om jag kommer på mer som jag måste dela med mig av!

Uppdatering: Jag kom på att jag ska hem till mamma och pappa för att hämta bilen efter jobbet, så jag tog en 5 minuters runda till Panduro för en stund sen istället. Jag köpte två kronor som jag itne riktigt har bestämt mig för var jag ska ha än och så köpte jag garn. Man gjorde söta små garnbollar när man var liten, och det var jag sugen på att göra nu. Man kan sätt ögon och ben på dem så det blir små figurer. Det tog mig ungefär 40 minuter att göra en liten vit boll. Bilder kommer en annan gång för jag kan inte lägga in dem på jobbet. Ljuslyktan ovan hade inte kommit in än, så jag får traska dit igen på torsdag!

Kronorna från www.panduro.se, det blev faktiskt båda storlekarna :)

Inspiration.. något sånt här hade jag kunnat tänka mig, fast med ett avlångt fat och 4 vinröda ljus med siffror.. bild från www.panduro.se

Puss <3

Inga kommentarer: