tisdag 7 oktober 2008

Man sköts till döds i Malmö

I natt tog T bussen till jobbet, han åkte hemifrån mig vid 23.15 och jag gick och lade mig... 23.47 (jag har en projektorklocka) vaknade jag av knallar, 8 (4x2) stycken tror jag att det var.. jag tänkte på det en stund och funderade på att gå upp och kolla ut för det lät som skott av något slag, men sen tänkte jag att det är säkert inget och somnade om igen för att vakna ungefär 10 minuter senare av sirener från en ambulans, men det lät som att dom körde förbi så jag somnade om.. Så blåögd man kan vara! Pappa ringde för en stund sen och frågade om dom sköt skarpt utanför mig inatt och jag hade nästan glömt bort det.. det är så nära att jag kan se platsen från mitt fönster. Killen som blev skjuten dog ett par timmar senare på sjukhuset.. tänk om jag hade kunnat hjälpa honom på något sätt, men inte gjorde det eftersom jag inte trodde att sånt kunde hända så nära...

Här kan ni läsa artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3476091.ab
eller här:
http://www.metro.se/se/article/tt/2008/10/07/malmoskott/index.xml

Inga kommentarer: