tisdag 28 oktober 2008

Julgransfunderingar

Jag älskar ju julgranar och jag har alltid propsat på att vi ska ha en julgran när jag bodde hemma hos mamma och pappa även om dom aldriga har varit speciellt intresserade, men jag vet verkligen inte om jag får plats med någon julgran i min lägenhet... Kanske en liten i hörnet mellan soffan och fåtöljen, men risken är att det ser intryckt och trångt ut och det vill jag ju inte. Och om jag nu ska ha en julgran så måste jag ju köpa dekorationer till den och jag har ingen aning om vilka färger jag vill ha. Det måste ju passa ihop med mitt vinröda vardagsrum så julrött är uteslutet. Jag har en del änglar och andra dekorationer i guld, så det hade kanske passat bra. Matt svart och matt guld skulle jag nog kunna tänka mig och om jag ska ha en liten gran så behöver jag ju inte speciellt många julgranskulor. Hmm... matta i guld har jag hemma så då är det bara matta svarta jag måste leta upp. Förra året var jag runt på alla ställen som sålde julgranar, bara för att hitta det perfekta exemplaret. Det var verkligen inte en lätt uppgift och mitt shoppingsällskap kommer nog aldrig följa med mig och handla gran igen. Man kanske kan säga att jag är lite petig med hur den ska se ut. :) Den ska vara rak, fyllig, inte för hög men ändå fyllig och så ska den lukta gran men inte tappa en massa barr.

Efter många om och men så blev det denna förra året

Nog om min eventuella julgran. Om två timmar slutar jag jobba och då ska jag köpa en blomma och en kaka och åka hem till mormor och hälsa på. Det var väldigt längesen jag var där nu, har tänkt på det länge men tiden räcker bara inte till. Jag måste försöka åka dit lite oftare! Efter besöket hos mormor ska jag och mamma ut och äta och ha lite mor och dotter tid. Mys!

M ♥ T

Inga kommentarer: