lördag 18 juli 2009

Jag har faktiskt semester!!!

Varför kan folk inte respektera att jag har semester? Jag vill inte ha någonting med jobbet att göra när jag är ledig! Igår ringde ena tandläkaren två gånger och pratade in på min telefonsvarare för att han hade fått en påminnelse på en faktura, jag har meddelat honom att den ligger på hans skrivbord men istället för att gå typ 200 meter (han bor så nära) och hämta den så ringer han mig.. jag svarade inte.

I morse fick jag sms av chefen, han hade inte kunnat attestera betalningarna igår och ville att jag skulle ändra datumet så han kunde göra det idag istället, jag skrev tillbaka att det fick vänta tills på onsdag när jag jobbar nästa gång.

För en stund sen ringde tandhygienisten, jag svarade inte, hon skrev sms och undrade varför datorn inte fungerade... jag svarade att jag inte har en aning och att hon får arbeta utan dator!

Jag förstår inte varför alla ringer mig, jag har faktiskt semester och har väl rätt att bara vara helt ledig och inte behöva rycka in så fort någon har ett litet problem?

Kanske borde stänga mobilen och njuta av min semester!

Inga kommentarer: