söndag 30 mars 2008

Vill ha!

Igår var jag och tittade på lägenheten och den var så mysig även om den inte är stor! Den är i gammal stil med stuckatur i taket och höga gamla fönster med spröjs. Tydligen är det planerat att det ska läggas nya golv i hall och rum, just nu är det ett gammalt trägolv som faktiskt är ganska charmigt men hyresvärden vill att det ska vara ekparkett, så det kan han väl få lov att lägga :) även väggar och snickerier ska målas då detta inte är gjort på 10 år! Det är en jättefin och stor innergård som bara de som bor i kvarteret har tillgång till, så där kan man ligga och sola och ha grillfester på sommaren. Hon som bordär och hennes mamma visade lägenheten och det lät även på dom som att det var upp till mig om jag ville ha den, eftersom ingen annan hört av sig om att titta på den, så jag tror det är ganska säkert att säga att jag har en egen lägenhet på tisdag, vilket är helt underbart men overkligt!

Igår kväll var jag på fest hos Patrik, det var som vanligt mycket folk där och de flesta följde med till Jeriko sen. Jag skulle egentligen inte alls gå ut igår, men eftersom det blev tidig utgång så följde jag med en stund i alla fall och sen tog jag bussen hem 02.20 (gammal tid) och fick en timmes kortare sömn i natt, eftersom sommartiden börjar idag, men det spelar inte så stor roll för jag har inte ro att sova ändå, är helt uppe i varv av lägenheten och har en ständig planering och inredning i huvudet. Om ett par timmar ska jag iväg och jobba på Peab för första gången, vi ska visa lägenheter i Klagshamn som är till försäljning nu, så då kanske man kan få lite idéer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis ti lägenheten dårå. :)

Marie sa...

tack så mycket! :)