fredag 7 mars 2008

Hemmakväll

Jaha då var det helg igen, i morse tyckte jag det kändes som måndag eftersom vi varit lediga tisdag-torsdag. Idag var en nyttig lektion och tentavisning, som slutade tidigare än beräknat :) Tentan har blivit framflyttad till onsdagen på påsklovet istället för på måndagen, vilket känns riktigt skönt eftersom vi har tenta fredagen innan också och på helgen ska min faster fira sin 50 års dag så det det hade inte blivit mycket plugg ändå...

Jag pratade med min kontaktperson på Uniflex idag så nu ska jag börja jobba lite mer på Skanska igen, kanske till och med kan sommarjobba där.. det gjorde jag förra året, och även om det inte händer så mycket där under sommarmånaderna, eftersom alla har byggsemester, så är det ett jobb som jag trivs med och jag kommer att behöva pengarna nu när jag slutar plugga och förhoppningsvis får en lägenhet.

Ikväll är det bara en mysig hemmakväll med Let´s dance och lite pyssel. Det kan faktiskt vara riktigt skönt att göra ingenting ibland fast jag oftast är rastlös och måste hitta på något för att inte bli uttråkad. Som när jag bestämmer mig för att ta ett bad till exempel, så är jag uttråkad efter tio minuter och då känns det töntigt att gå upp när man precis har tappat upp typ 100 liter varmt vatten, tänt en massa ljus och slängt i badkulor, så då måste jag ändå ligga kvar minst en halvtimme för att jag ska känna att det var lönt. Jag längtar tills jag får en egen lägenhet som jag kan pyssla och mysa i!

Inga kommentarer: