tisdag 17 augusti 2010

Ösregn

Jag kunde gå från jobbet redan klockan tre i går, det var skönt att komma hem lite tidigare. Min cykelväg till och från jobbet är förstörd av Malmöfestivalen, den börjar inte förren på fredag men det ska ju byggas upp en massa innan dess.. Jag är inte speciellt förtjust i festivalen, det blir mest rörigt och det är en massa folk i stan, hade jag kunnat undvika den så hade jag gjort det, men tyvärr jobbar jag mitt stan så det är helt omöjligt.

I alla fall kom jag hem tidigare än vanligt, Findus fick mat och vi kelade en liten stund, jag får så dåligt samvete när jag lämnar honom, men han är stor nu och klarar sig alldeles utmärkt själv! Efter en timme hemma cyklade jag iväg till Johan och vi fixade Spagetti och köttfärssås till middag. Vid halv nio mötte vi Rickard i parken och killarna tog en joggingtur stora varvet medan jag gick det lilla :) Skönt med en kvällspromenad i det än så länge varma vädert.


I morse vaknade jag av att det ösregnade... inte kul med tanke på att jag hade cyklat. Jag lånade Johans regntåliga jacka och med paraplyet i högsta hugg gick jag till busshållplatsen istället, lyckades missa bussen så jag gick till hållplatsen där jag skulle byta buss och åkte därifrån istället. När jag kom hem var mina tygskor och mina jeans dygnsura.. Det var bara att hänga in allt i duschen och byta om. Istället blev det höga gummistövlar och en regntålig jacka, det är ju inte kallt ute... Findus fick mat, vi busade lite och kelade en stund, jag satte in mina blomsterlådor på balkongen så de inte skulle bli helt dränkta och sen var det dags att åka till jobbet. Tack vare Malmöfetivalen går inte bussen ända fram till jobbet, så jag fick gå sista biten.. puh! Men trots allt detta är jag faktiskt på bra humör idag :)


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: