fredag 13 augusti 2010

Massor med mys

Det har varit en lång och seg första vecka tillbaka på jobbet efter semestern. Det har varit en del att göra men samtidigt inte tillräckligt.. låter kanske lite knasigt men jag blir lat när jag inte behöver skynda mig. I alla fall så är det mesta gjort som skulle göras och denna arbetsveckan är slut om 40 minuter!

I tisdags fick jag äntligen träffa Johan igen, efter Amsterdam-resan, de hade haft det bra. Han hade lagat jättegod kyckling-sås och pasta. När vi hade ätit åkte vi en runda till småbåtshamnen och tog en promenad, man måste ju passa på nu när det fortfarande är fint väder! Sen åkte vi hem och tittade på "Clash of the titans", den innehöll kanske lite mycket effekter och information men den var spännande och helt okej!


Igår var jag på middag hos storebror och familj, det bjöds på en massa god mat och trevligt sällskap :) Senare på kvällen hämtade jag upp Johan och det blev en myskväll med lite udda inslag, så som stopp i toaletten och Coca-cola inuti mitt bord :)

Idag ska jag ha middag hemma med mamma och mina två fastrar, jag har ännu inte kommit på vad jag ska bjuda på bara, så jag har lite panik nu.. men det ordnar sig nog! Jag får väl kolla igenom alla recept när jag kommer hem och sen ta mig till affären och fixa ihop något. Jag har ju i alla fall ett par timmar på mig

I morgon ska jag och Johan passa hans syskonbarn, vi ska dit redan vid två och fika lite och sen blir det antagligen en kväll med Pizza, godis, Disney-film och pyjamas-party!

Lägenheten händer det inte så mycket med just nu, jag har tillfälligt slut på ork, men det är fortfarande saker som ska göras. Pappa ska komma förbi och hjälpa mig att sätta tapet i sovrummet (fondvägg), det ska sättas upp en tavellist bakom soffan, men den har jag inte köpt än och sen väntar jag ju självklart på att det ska målas köksinredning, väggar i kök och badrum samt dörrkarmar och lister i hela lägenheten, men det kan jag inte påverka så mycket, det skulle bli någon gång i oktober sa besiktningsmannen... Snart börjar det dessutom bli höst och det ska planteras höstblommor i balkonglådorna, jag hade tänkt mig Ljung och Kål.. tror att det kan bli fint!

Något åt detta hållet kanske?

Ha en bra helg!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: