tisdag 24 augusti 2010

IKEA katalogen 2011

Denna veckan ska nya Ikea katalogen komma hem i brevlådan. Det är i särklass min största inredningsinspiration och jag tittar i den hela tiden. Mamma säger alltid att hon plockar undan den minst 3 gånger varje gång jag är hos dem, det vore väl bättre att bara ha den framme hela tiden :)

Just nu är jag lite kluven angående inredningen och möbleringen i mitt vardagsrum. Jag har köpt hyllor som jag hade tänkt ha mina boxar med cd skivor på, och även en del böcker, men jag tror att jag har ångrat mig, i alla fall angående placeringen av hyllorna. Tanken var att de skulle sitta ovanför min tv-bänk, som står bredvid vitrinskåpet, men nu funderar jag på att flytta vitrinskåpet till en annan vägg, och flytta tv-bänken närmre ytterväggen.. Om jag sätter upp hyllorna så är jag fast i min möblering och det gillar jag inte, så jag får nog tänka om lite...

Jag har ju inte ens visat upp någon bild på mitt vardagsrum än och det beror på att jag inte är nöjd, just nu känns det lite som att jag bara har slängt in möblerna. Den enda tavlan som är uppsatt hänger på ett spik som fanns där när jag flyttade in, den är hänger alldeles för högt upp och inte alls i mitten av något.. malplacerad helt enkelt, men det var praktiskt att få undan den från golvet just då.

Tanken är att jag ska ha infyttningsfest om 2½ vecka och då skulle jag ju vilja ha det mesta färdigt. Jag har i alla fall bestämt mig för tavellisten bakom soffan, istället för världskartan, alltid något :)

Sovrummet är det rummet jag är mest nöjd med och det är också där jag har lagt ner mest arbete. Just nu saknar jag min fondtapet som ska sitta på väggen som sänggaveln står mot, en eller flera tygtavla/or på den stora vita och tomma väggen mitt emot sängen och en spegel ovanför byrån. Tänkte att jag skulle ta och fixa lite på lördag kanske.

Inköpslista:
  • Hemnes spegel
  • Tyg till tygtavlor
  • Tavellist
  • Målardukar till tygtavlor
  • Tapet till sovrummet
  • Lampa till hallen
  • Lampa till vardagsrummet

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: