tisdag 25 maj 2010

Sovrumstapeten

I går när jag var på Rusta fotograferade jag tapeten som jag vill ha i mitt nya sovrum så jag tänkte att ni skulle få se den. Den är alltså helt vit och partierna som inte ser vita ut är blankt vitt. Pappa kommer att hjälpa mig att sätta upp den och jag tror att det kommer att bli helt perfekt!




Idag har jag tvättat och så har jag varit och köpt hårfär, tyvärr håller min färg på att utgå så jag köpte två stycken, det var i alla fall rea på dem :) Jag åkte en sväng till Ikea och handlade förvaringslådor till badrummet och garderoben, överdrag till den nya madrassen, dra-på-lakan och örngott, allt i vitt. Jag köpte dessutom cd- och dvdlådor så jag kan förvara min media fint i den nya lägenheten. Jag är trött på alla cd-skivor som står och tar en massa plats och samlar damm. Jag spelar ju fortfarande mina cd-skivor men inte så ofta längre, så detta blir pratiskt och snyggt! Kanske låter dumt att köpa saker innan jag flyttar eftersom det blir mer att flytta, men jag kan inte låta bli och dessutom är en del av sakerna hemma hos mamma och pappa så länge så kan jag ta det efterhand.


Jag hade bestämt att jag skulle börja cykla i morgon, eftersom mitt månadskort har tagit slut nu. Jag gick bort till cykelreperatören för att pumpa däcken men det visade sig att det inte gick, tydligen måste jag pumpa dem på en bensinmack men samma pump som till bilen.. Kanske inget problem om man bor nära en bemannad bensinmack (det är bara där de har pumpar) men det gör inte jag, och jag kan inte cykla dit med så lite luft i däcken. Jag får ta bussen till coh från jobbet i morgon och sen ta en promenad med cykeln till närmsta bensinmack efter jobbet.

Det har varit två sköna dagar att vara ledig, tyvärr har det inte varit speciellt fint väder, emn det kanske är bra för då hade man inte hunnit med så mycket! Imorgon är en kort dag på jobbet och sen närmar sig helgen med stormsteg!

Ha en bra kväll!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: