måndag 3 maj 2010

Mysig soldag!

Igår var en kreativ dag när jag fick mycket gjort, det är skönt att ha tankarna på annat håll just nu! Efter frukosten åkte jag till Plantagen och köpte ett minidrivhus i plast. Hemma igen planterade jag solrosor och borstnejlika och satte i drivhuset. Det är blommor till mamma och pappas trädgård, så jag hoppas att de blir glada när de kommer hem. Jag planterade om min röda klöver blomma i två amplar, den såg riktigt ledsen ut, men redan i morse hade den rest på sig lite grann :) Jag klippte videträdet, rosorna och ormbunkarna, av videgrenarna gjorde jag en dörrkrans. Jag klädde ett betonghjärta med ståltråd och bakade havreflarn, precis när jag satt mig ner i solen med senaste All i hemmet kom kusin Anna på besök. Det blev en trevlig pratstund och mys i solen. När Anna gått hem fortsatte jag med min tidning och drömde mig bort till min (förhoppningsvis) blivande balkong och gjorde lite planer för den. Till middag blev det pasta med bacon, paprika och sockerärtssås och sen tog jag en lång promenad. Jag avslutade kvällen med ett bad! En riktig dag i Marie-anda alltså!

Nu ska jag gå på lunch. Ha en bra vecka!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: