måndag 17 maj 2010

Köksmöbler

Till köket har jag redan möbler som jag älskar och då finns det ju ingen mening med att kasta ut och köpa nytt tycker jag.


Bjursta matbord med två utdragsskivor (finns i flera olika modeller) i svartbun och Stefan stol.



Ekby Bjärnum konsol och Järpen hyllplan ska sitta i köket som förvaring till alla mina glasburkar. Hur många som behövs vet jag inte än.


Köksinredningen ska vara vit, hoppas jag, och sen blir det förmodligen en grå vägg, svarta möbler och vita detaljer. Jag har faktiskt redan köpt en hissgardin eftersom de hade rea på en jag gillade på Hemtex. Man får passa på :) Den är i alla fall vit med gråa och svarta horisontella ränder.

Jag har fortfarande inte betämt hur jag ska göra med köket, jag gillar ju att blanda gammalt med nytt, men just i kök tycker jag om nytt och det som finns är gammalt. Jag har funderat på att fråga värden om det finns några möjligheter att få det utbytt eller i alla fall renoverat. Men det har ju sin charm med gammalt så jag kanske bara ska fixa till det själv istället, kyl/frys är helt ny och spisen är relativt ny. Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag behålla detta?


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: