måndag 24 maj 2010

Blommor

I fredags var det personalfest på Let´s go. Vi åt buffé och sen var det 3-kamp, bowling, äventyrsgolf och pistolskytte. När vi var färdiga ville alla på olika håll, jag och två av tjejerna åkte till stan och drack en mojito på Gozzip och sen promenerad jag hem runt midnatt.

I lördags var jag hemma hos mamma och pappa och klippte lite syrener, vita och lila och en äppleträdskvist. Jag skulle ha gäster på kvällen och ville ha lite fina blommor att dekorera med. Jag passade även på att fotografera lite på vägen till affären och det blev några fina bilder. När jag kom hem gjorde jag servettringar av ståltråd och små vita och rosa pärlor. Jag blev nöjd med den enkla men fina dukningen :) Gästerna var kusin Anna, Caroline och Emma. Vi åt fläskfile på potatisgratäng med tomater och kryddsmör sen blev det lek och sång! Tack för en mycket trevlig kväll tjejer!

Dukningen i lördags, klassiskt svart och vitt

Hemmagjord servettring

En liten körsbärsblomma fick tillsammans med servettringen dekorera de vita linneservetterna

Bordsdekorationen






En liten snigel följde med Syrenerna in och jag var tvungen att fotografera den innan han fick komma ut igen.

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: