måndag 9 mars 2009

Mat- och familjehelg

Då var det måndag igen och jag sitter på jobbet. Denna veckan är chefen och jobbar på sin klinik i Rumänien så det är lugnt här, jag ska passa på att sluta lite tidigare denna veckan om det går, telefonen stänger jag kl 16.00 så efter det kan jag nog smita iväg.

Helgen var bra, vi fick många goda middagar med släkten. I fredags blev det gratinerad hummer, oxfilé och friterad camembert hos mamma och pappa och sen spelkväll hos Sabina och Jonas. På lördagen var det födelsedagsmiddag hos T´s farmor med jättegoda smörgåstårtor och sen fest hos Sofia och Slagthuset. I går var det middag hos Eva, vi fick en mumsig pasta och pastasås med spenat, svamp, bacon och vitlök. Och sen såg vi "Patrik 1,5" hemma. En lyckad helg alltså!

Idag på lunchen var jag och köpte en födelsedagspresent till T som fyller år den 25:e. Jag vet att det är något han vill ha och jag har funderat på det länge men inte vågat handla innan eftersom han kanske skulle kunna handla det själv, men nu är det köpstopp för hans del, jag vill ju inte riskera att det blir dubbelt. Hoppas att han blir glad.

Dags att återgå till jobbet... kanske hinner jag plantera i kväll, för det hann jag inte förra veckan.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer: