onsdag 13 februari 2008

KAOS!!

Idag har det varit totalt kaos, vaknade i morse och hade det jättekallt på mitt rum.. det visade sig att min värmepump har gått sönder!! Pappa försökte fixa det utan resultat och alla som skulle kunna göra något åt det var som bortblåsta, återförsäljarens nummer hade upphört och reparatörens nummer var ogiltligt, rikgtigt skumt faktiskt. Sen hade vi fått brev från vägvärket där det stod att bilen hade körförbud på grund av utebliven kontrollbesiktning, jag var ju och besiktigade bilen den 17 januari och fick godkänt! Så jag ringde till vägverket och fick sitta i kö för att sedan få veta att det var bilprovningen jag skulle ringa till istället, så det gjorde jag. Efter massor av knapptrykningar fick jag reda på att alla var upptagna och så var det tills dom stängde. Det blev varma mackor till middag idag eftersom jag och mamma skulle iväg till Viktoria på skönhetsparty kl 19.00. När jag skulle sätta i kontakten till mackgrillen så trillade hela lysrörshållaren ner med skruvar och allt, så mitt i matlagningen var vi tvungna att fixa det med. Förutom allt det så har jag varit och hämtat mina änglavingar på Panduro och bakat en kladdkaka som mamma ska ha med sig till jobbet i morgon! Nu är jag riktigt trött, så jag ska plocka bort sminket från skönhetspartyt och gå och lägga mig!


Inga kommentarer: