tisdag 30 november 2010

1:a advent

Jag vet att helgen och första advent har passerat, men jag har inte riktigt hunnit med det jag skulle, vilket inte gör något för det har hänt annat bra istället :)

Helgen inleddes hos föräldrarna med middag och Idol. Lördagen gick åt att fixa med bilen som inte startade i onsdags, pappa köpte ett nytt batteri som vi satte i och kämpade för att få igång. På kvällen åkte jag hem till Lillan och åt pizza och sedan promenerade vi iväg till förfesten hos Lisa och när klockan var typ halv tolv åkte vi till nästa förfest, hos Jocke. Efter förfest nummer 2 var det dags att åka iväg till Étage. Andreas jobbade och släppte in oss alla i VIP-kön :) Det var ganska skönt att inte stå ute och frysa, jag hade ju trots allt kjol på mig och det var minusgrader.. Väl inne mötte jag J och hans kompisar, vi stannade till 3 och sen blev det taxi hem.

Finaste Lillan på förfesten

I söndags hade jag tänkt att julpynta eftersom det var 1:a advent, men istället blev det film och mys :) Så i går när jag kom hem efter jobbet passade jag på att julpynta lite, det blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig eftersom jag bland annat saknade ett par glödlampor och mossa. Jag köpte stjärnor att sätta på lampfot när jag var i Ullared, men stjärnan kräver en droppformad glödlampa och lampfoten har stor fattnig, denna kombinationen verkar inte helt vanlig och inte alls lätt att hitta, dessutom får den bara vara 25W, så jag får väl ta en sväng inom lampaffären på vägen hem och se om de kanske har denna sorten... Lagom till att jag var färdig med pyntningen kom J och åt middag med mig, och det blev ännu en mysig kväll.

I morse tog det mig 35 minuter att komma till jobbet, bussarna är proppfulla när de kommer till min station, så det körde förbi typ 5 bussar innan det kom en som vi fick plats på. Underbart att åka buss när det är snö... :(

Ha en bra vecka!

Marie

Inga kommentarer: