torsdag 11 november 2010

Det kliar i julpynts-fingrarna!

Det är helt otroligt vad tiden går fort. Om två veckor och 3 dagar är det 1:a advent, vilket betyder att det snart är dags att börja tänka på julpyntet! Jag tycker att det är så mysigt när jag får plocka fram alla ljus och stjärnor och julbaka! Jag har redan massor av julpynt och borde nog egentligen inte köpa mer, men det finns så mycket fint så jag kan inte låta bli! Det är ju dessutom första julen i denna lägenheten så det kommer att bli extra kul att hitta en plats till allt. Jag har i alla fall bestämt mig för att ha gran på balkongen i år, så en ny ute-ljusslinga måste jag köpa. Jag hade dessutom tänkt att ha en girlang med ljusslinga virad runt balkongräcket så det ser mysigt ut även utifrån! Det är mycket tankar och idéer nu och jag måste nog springa ner till källaren och inventera i julkartongerna snart :)

Helgen är på intåg och det är fullt upp! Jag måste färga håret, sy lite på min klänning så den inte kasar, göra födelsedagskort, måla naglarna, köpa en korg till fredags-presenten och köpa farsdag-present, som tur är vet jag redan vad och var jag ska köpa den. Jag har ingen aning om hur jag ska hinna det här.. i morgon är det Idol-mys hos Lillan och på lördag är det kalas kl 14.00 och sen 40-års fest kl. 18.00. Känner mig redan stressad och det är så mycket jag vill hinna med när det är helg. Jag får helt enkelt vara väldigt effektiv i dag när jag kommer hem från jobbet! I-lands problem det där :)

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: