tisdag 8 december 2009

Baka kola!

Imorgon ska jag och älsklingen till Danmark och kolla in "jul på Tivoli". Jag älskar verkligen det, där får man så himla mycket julkänsla. T ska möta mig på jobb när jag slutar kl 14.15 och så ska vi promenera ner till Centralen och ta tåget in till Köpenhamn. Jag längtar!!!

Igår när jag kom hem från jobbet lagade jag mat och sen bakade jag kola. Det var ett väldigt enkelt recept som jag såg i en tidning:

Kola

2 msk mjöl
2 msk ljus sirap
2 msk smör
2 dl flor med chokladsmak

Allt läggs i en skål och sätts i micron, 600W i 1 minut, ta ut och rör om, sätt in i micron ytterligare 1½ minut. Rör om, häll ut på bakplåtspapper och låt stå kallt. Skär i lagom bitar och servera! MUMS!

Nu är det verkligen inte lång tid kvar tills jag får hämta min lilla kattunge. Igår köpte jag det första torrfodret till honom. Jag har velat fram och tillbaka om vilket jag ska ha och vad som är bäst för honom. Jag gick in i djuraffären vid mig och frågade, de hade tre olika märken att välja på och ett av dem, Royal Canin hade ett för kattungar upp till 4 månader som heter Babycat så det fick det bli. Tyvärr har inte uppfödaren gett dem torrfoder så jag får väl börja vänja honom vid det så fort som möjligt tillsammans med "vanlig mat". Royal Canin är ju ett känt märke som många verkar använda sig av så det känns tryggt! När han är äldre än 4 månader blir det Kitten och sen blir det Indoor longhair om han gillar Royal Canin såklart! Nu har jag köpt allt utom matskålar, koppel, borste och kattsand. Jag har hittat allt utom kattsand på Biltema men det har varit slut i flera veckor och skulle komma in denna eller nästa vecka! Ska ringa dit idag och kolla!

Nu ska jag återgå till jobbet.. Ha det bäst!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: