måndag 21 december 2009

FINDUS!!

Min älskade lilla kattunge är äntligen hemma hos mig! Vi hämtade honom i lördags eftermiddag och han jamade hela vägen hem i bilen.. det var verkligen jobbigt för jag tyckte så synd om honom. Tur att T var med och distraherade honom lite. När vi hem och han vågade sig ur transportväskan såg jag att han haltade och jag blev såklart orolig, på kvällen ringde jag till djursjukhusets jour och den trevliga kvinnan jag pratade med sa att jag inte skulle oroa mig utan låta det gå en vecka (då är vi inbokade för vaccinering) så länge det inte blir värre. Hon jämförde det med att vi också haltar om vi har lite ont och att det kan vara en som han har sträckt sig eller stukat benet.

Mys i duntäcket

I övrigt är allt toppen, han äter massor (räkor, kattmat och torrfoder), använder lådan, busar och är nyfiken och så är han verkligen jättekelig! Han ligger på mitt bröst och spinner när jag kliar honom på magen! Det känns verkligen inte som att han har ont eller mår dåligt, han gnäller inte när han går ens, så håll tummarna att det bara går över av sig självt! Nu har jag försäkrat honom också, men försäkringen börjar inte gälla förren om 20 dagar..

Mys i soffan

På måndag ska vi som sagt till djursjukhuset och han ska få vaccination mot kattpest och kattsnuva och så blir det en lite hälsokontroll och om han fortfarande haltar så får de kolla upp det också! Just nu sover han i sin elementsäng och verkar trivas toppen där!



Elementsängen var populär!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: