onsdag 5 november 2008

Nytt jobb

Idag har jag varit och provjobbat på Implant & Esthetic Center AB, och det gick hur bra som helst så jag ska börja jobba i morgon. :) Nu är jag glad! Det blir en heltidstjänst som receptionist/administratör/sekreterare och innebär väldigt mycket ansvar och massor av olika arbetsuppgiter men det är bara kul för jag behöver detta och jag tror att jag kommer att fixa det utmärkt! Snart ska företaget flytta till helt nya lokaler och då får man vara med från början med det också!

Igår ringde T och sa "du, jag funderade på det här med din cykel och det skulle kunna vara så att jag fick skjuts hem sista dagen jag jobbade och i så fall står din cykel på Gustav..". Så idag gick jag förbi och kollade..och där stod den! Så mycket glädje idag, förutom att jag inte får träffa T på typ 5 dagar, eftersom jag jobbar på dagen och han på kvällen hela veckan :(

Igår började jag på projektet med att brodera fiskargubben till mamma, jag köpte tråd och broderade i flera timmar och jag insåg verkligen hur lång tid det kommer att ta att får den färdig.. Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa, vi har ätit middag, planterat våra amaryllis och fixat en massa nya ramar till deras tavlor. Min amaryllis har förresten växt jättemycket redan.. den har stått precis brevid mammas i källaren och hennes har inte växt alls. Nu får den stå terassen istället, för där är det kallt och det kanske gör att den stannar upp i växten lite.

Inga kommentarer: