onsdag 19 november 2008

Amaryllis

Häromdagen tog jag hem min amaryllis som har stått svalt hemma hos mamma och pappa ett tag nu. Den hade växt otroligt mycket och var på väg att blomma. Tyvärr bröts den ena stängeln av på vägen hem, så jag klippte av den andra också och satte dom i vars en vas. Idag på vägen hem köpte jag en ny amaryllis, denna gången en vit som inte hade växt mycket alls, jag planterade den i glaskrukan och fyllde på med mossa runt om och råkade knäcka den ena stängel... aaaaaaaaaa!!!!! Är det inte meningen att jag ska ha någon amaryllis eller? Den fick i alla fall stå kvar, det kan ju vara fint med en stängel också och så kan jag dekorera lite mer runt om och kanske sätta i ett litet ljus också.
Idag slutade jag tidigt och fick tid att träffa min lilla Emma ett par timmar, det blev fika och lite shopping och massor av tjejsnack såklart! Åkte på min behandling på vägen hem också så det blev lika sen hemkomst som vanligt.. Imorgon ska jag inte hem alls, ska med mamma på stand up på arenan direkt efter jobbet och sen ska jag hem till T efter det, har inte träffat honom på hela veckan :( Längtar till i morgon!!


Den nyplanterade Amaryllisen får stå på byrån i hallen där det är lite mörkare, så att den inte slår ut för fort, sen kanske den får flytta in i vardagsrumsfönstert. De söta små bollarna fanns också i blomsteraffären.

De andra Amaryllisarna står på hyllan i köket, där de kommer att lysa upp fint, i vaserna har jag lagt någon typ av blomstergelé. Så nära den är att slå ut nu :)

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer: