tisdag 31 januari 2012

Åka buss

Det senaste dygnet har jag haft två annorlunda bussresor med Skånetrafikens regionsbussar. Igår när jag åkte hem från jobbet gick allting bra tills precis innan vi skulle köra av motorvägen, bussen började låta konstigt, den lät mer och mer och tillslut bara dog den, och vi rullade fram på motorvägen tills den stannade. Efter en stunds stillastående på motorvägen kom bussen igång igen och höll i alla fall tills jag skulle hoppa av..

I  morse kom jag upp tidigt och därmed iväg tidigt! Det finns ingen mening med att ligga kvar och vänta på att klockan ska ringa, jag blir bara mer trött då. I alla fall så var bussen till Malmö i tid och resan gick snabbt fram till Värnhem (hållplatsen innan min).. men sen gick det inte längre, bussen stod still och folk började undra och vissa gick av.. Plötsligt säger busschauffören att vi ska byta buss allihop och alla går av. Ett par sekunder efter kommer det en servicemänniska från Skånetrafiken med ny buss och alla kan hoppa på den och åka vidare! Jag kom inte till jobbet så tidigt som jag hade tänkt mig, men tillräckligt tidigt i alla fall.

Puh... hoppas det går lättare att åka hem idag :)



Marie

Inga kommentarer: