torsdag 7 april 2011

Lämnat blodprov

Jag hann med en hel del av det jag hade tänkt igår, så jag är nöjd. Jag hade ett samtal med chefen, precis innan jag gick hem, om att få lite hjälp med receptionen en gång i veckan så jag har tid till ekonomin och avtalskunderna bland annat, det är lite jobbigt att sitta och göra detta i receptionen som läget är nu, så det ska bli skönt!


Jag gick inom vaccinationskliniken på vägen hem och lämnade ett blodprov för att se om jag har haft Vattkoppor. Om jag inte har haft det så vill jag vaccinera mig mot det, men vaccinet kostar 690kr/dos och man måste ha två doser, så ett blodprov för 300kr känns som rätt ände att börja i. Jag vill inte få Vattkoppor i vuxen ålder eftersom man tydligen brukar bli jättesjuk då. I alla fall får jag svaret om en vecka, så håll tummarna att jag har haft det obemärkt :)



Jag tog en promenad hem, man får passa på medan vädret tillåter, och hämtade bilen, åkte till Willys och handlade och sen hälsade jag på mormor en runda. Hon blir alltid så glad när man kommer och hälsar på så det är värt mycket! Resten av kvällen hade jag jätteont i armen efter blodprovet, jag vet inte varför.. jag brukar bara vara lite öm när jag har lämnat blod, men jag känner fortfarande att jag inte kan sträcka ut eller böja armen ordentligt än, men jag hoppas att det går över till helgen i alla fall. Resten av kvällen spenderades i alla fall soffan med bland annat Arga snickaren och Greys Anatomy innan läggdags.


I dag ska jag försöka hinna med att städa lite hemma efter jobbet, men det beror på hur armen mår och hur trött jag är, annars får jag ta det en annan dag. I morgon ska vi hem till mina föräldrar på middag, så det blir en lugn kväll. På lördag däremot blir det tjejkväll med Anna och Caroline, middag på kvarterskrogen och sen förfest hemma hos mig och förmodligen utgång! På söndag ska jag äta brunch med Christina. En trevlig helg att se fram emot, bara den här arbetsdagen kan ta slut!!



Caroline och Anna <3


Ha en bra helg!


Marie

1 kommentar:

Elin Gabriella - Mops & Chihuahua sa...

Åh det kanske jag borde göra! Jag har aldrig haft vattkoppor...


Nej det är en kolasås med sirap och lite annat i. Supergott! :) Dumle lät ju iof också underbart!! Ha en underbar dag fina du! Kramkram