torsdag 21 oktober 2010

Min onsdag

Igår slutade jag tidigt, tog bussen hem och hämtade blomman till mormor och körde iväg för att hälsa på henne. Det var vägarbete på vägen dit och jag skulle vara smart att köra en annan väg, men hamnade på en enkelriktad gata och det slutade med att jag ändå var tvungen att köra förbi vägarbetet, så det tog ungefär 15 minuter extra att komma dit. Alla gratisparkeringarna var upptagna så jag fick parkera ute på gatan där det kostar 10:-/timme att stå, men strunt samma, Mormor blev jätteglad när jag kom dit! Vi pratade och fikade och en timme flög förbi och jag var tvungen att åka hem och tvätta.

När jag kom ner till tvättstugan typ 10 minuter efter att min tvättid skulle ha börjat så var det låst, jag sprang runt i trapphusen och tillslut hittade jag den som tvättade, längst bort och längst upp såklart, hon var bara försenad och följde direkt med ner och tog sin tvätt så att jag kunde börja tvätta. När tvätten var islängd i maskinerna gick jag till affären och handlade en grillad kyckling och salladstillbehör och gick hem och slängde ihop en sallad med fetaost och couscous. Sedan var tvätten färdig och lagom till jag var uppe i lägenheten igen kom älsklingen och vi åt lite. Han överraskade mig med biobiljetter till The last airbender 3D på Royal :) De var en helt okej film, lite mysig och lite spännande men kanske mer en ungdomsfilm (kom vi fram till), i alla fall helt klart värd att se i alla fall :) Tack älskling för en mysig biokväll!

När jag kom hem bytte jag lakan och sen började Greys Anatomy och jag satte mig och vek tvätt framför tv:n. En bra dag med mycket uträttat alltså!

Ikväll kommer kusin Anna in till mig, vi ska äta pizza, dricka te och mysa! Vi har det alltid lika roligt när vi träffas och vi har faktiskt blivit bättre på att se till att det händer oftare nu :)


Ha en fortsatt bra dag!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: