tisdag 19 oktober 2010

Hösttrött och tråkig

Det händer inte så mycket just nu, allt är mest grått och tråkigt.. jag blir lite deppig på hösten för det är så lång tid tills det är sommar igen och det är mörkt mest hela tiden. Det är mörkt när jag går upp på morgonen, i morse var jag tvungen att tända lampor och det gör jag aldrig, mer än den på badrummet för att jag ska se när jag sminkar mig. Sen sitter man inne på jobbet hela dagen och när man går hem är det mörkt igen, jag behöver solljus och värme för att må bra! Visst finns det fina höst- och vinterdagar också och då njuter jag, men de är tyvärr inte tillräckligt många.

Förra helgen träffade jag Johan för fredagsmys med fläskfilé och potatisgratäng, en lugn och mysig fredagskväll som vanligt. På lördagen åt jag lunch med mamma och pappa i stan och på kvällen var det tjejkväll med musikaltema hos Mille, som blev väldigt lyckat och trevligt. Mille hade fixat massor av tilltugg och en "Så ska det låta"-inspirerad tävlig, som mitt lag vann :) Pappa körde oss dit och vi skulle åka taxi hem. Tyvärr tog det en timme och 15 minuter för oss att få en taxi hem eftersom det var utanför stan och vi var inte hemma förren klockan 2 på natten.

I Söndags hämtade mamma och pappa upp mig och vi åkte till mormors lägenhet för att se om det var något speciellt vi ville ha innan vi tar dit en auktionsfirma för att hämta resten. Jag valde ett fint bestickset i nysilver och en pidestal (likadan som jag redan har, fast träfärgad). Jag tog även på mig uppgiften att försöka sälja mormors Lladro figuriner på blocket och det är jättemånga som har svarat på annonsen redan. Frågan är bara hur mycket de är värda, någon som vet??

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: