lördag 26 juni 2010

Midsommarafton!

Igår var det äntligen midsommar, jag vaknade tidigt, packade lite och började städa i köket. Nu undrar ni säkert hur mycket saker jag har, eftersom jag packar hela tiden och svaret är att jag har väldigt mycket saker, men det är slutspurten nu, har kanske 5 lådor kvar att packa sen är det färdigt. Jag tog en runda hem till mamma och pappa för att hämta lite köttbullar som pappa gjort till oss och för att skala och koka nypotatis (mitt kök är i princip tomt). Jag åkte hem och fixade resten av maten och gjorde mig redo för midsommarfirandet. Vid två-tiden möttes vi i Rönneholmsparken och hade en supermysig dag och kväll där med massor av mat, sol och goda vänner! Framåt kvällen när det började bli kallt gick vi hem till Kristoffer och Evelina och fortsatte där. Halv ett kastade jag in handduken och gick hem, 10 timmars firande fick räcka!

Idag fortsätter jag packa, städa och bära ner de sista kartongerna i källarförrådet som snart är helt proppfullt, nu är det bara en vecka kvar till flytten :). Pappa följer med mig på besiktningen av lägenheten på torsdag, det känns skönt att ha lite stöd när man ska försöka få lite fixat i lägenheten!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: