torsdag 15 april 2010

Världens bästa föräldrar!!

Jag har verkligen världens bästa föräldrar! De ska åka till Azorerna den 29:e april och ville ha en bättre kamera än den de har nu, men istället för att köpa en helt ny med massa funktioner som de inte kommer att använda så fick jag välja en ny kamera till mig och så tar de min gamla (som faktiskt är väldigt bra). Jag hittade en riktig sötnos; en mörkrosa Canon digital Ixus 95is som nu är beställd :) Tack så mycket mamma och pappa, här ska det fotograferas massor!


www.expert.se

Igår var det en helt perfekt dag! Jag slutade redan klockan 13.00 och tog bussen hem för att få naglarna fixade (Nagelteknologen bor i samma kvarter som mig). Hon tog emot mig direkt och en timme senare hade jag fina naglar igen. Jag körde hem till älsklingen och vi hängde där en stund innan vi åkte tilll Willy´s och handlade mat. Till middag blev det pasta med kräftstjärtssås, riktigt gott! Sen såg vi "A beautiful mind" och jag gillar verkligen den filmen. Vi somnade gott vid elva tiden.

Vädret fortsätter att vara fint och även om det inte är jättevarmt i skuggan så värmer solen skönt! Hoppas nu bara att det håller i sig till helgen så man kan vara ute lite. Ännu har vi inga helgplaner, mer än att jag ska hem till mamma och pappa en sväng, ska hämta en ögonkräm som mamma köpt till mig och så ska jag lämna lite kläder till mamma och eventuellt kameran (om min nya har kommit).

Igår hörde hon som vill ha min lägenhet av sig och undrade om jag hade hört något från min värd än eftersom deras hade börjat med papper och kontrakt... kul, men lite konstigt eftersom jag pratade med, min förhoppningsvis nya hyresvärd i tisdags och hon skulle ta tag i det när hon kom tillbaka från sin semester nästa torsdag och hon ringde dessutom inte till min chef i går som hon hade sagt att hon skulle.. i alla fall så har min värd sagt att han ska ta tag i det denna veckan så jag hoppas att han gör det också! Annars ringer jag nog honom i början på nästa vecka och påminner honom. Jag vill ju skriva kontrakt så fort som möjligt så att allt är 100% klart för flytt den 3:e juli!

Ha en bra och solig dag, imorgon är det fredag! :)


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: