måndag 12 april 2010

Filmhelg!

I fredags slutade jag tidigt (igen!) och det är verkligen underbart skönt. Nu är det dessutom ljust ute när man kommer hem på kvällen, så man blir mycket piggare och orkar mer. I alla fall så lagade jag fläskfilé och potatisgratäng och åt det (Findus fick själklart också fläskfilé). Sen slappade jag i soffan, gjorde två födelsedagskort och sen kollade jag på "Twillight-New moon". Den var spännande och faktiskt ganska så romantisk! Jag somnade ganska tidigt.


Som vanligt så vaknade jag ganska tidigt också och kunde inte somna om igen. Gick upp och åt frukost, pysslade lite hemma och tog det lugnt. Jag bestämde mig för att ta en promenad i det fina vädert och det var verkligen skönt. Efter en och en halv timme var jag hemma igen, med lunchen. Sen var det dags att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällen. Jag, mamma och pappa tog bussen till Jägershill koloniområde där vi firade Mariannes födelsedag. Det blev porterstek och potatisgratäng! Väldigt trevlig kväll blev det. Vi fick skjuts hem av Robert och Viktoria som bor precis vid mig :)


I går försökte jag sova lite längre, men det blev bara till halv nio. Efter frukosten tog jag tag i mina garderober. Det var dags för en rensning och jag slängde en del och en del ska jag höra om mamma vill ha. Det är ju sommar på ingång och alla mina sommarkläder är nerpackade i kartonger på vinden, som det var ett måste med sortering om något av det ska få plats. Framåt eftermiddagen åkte jag hem till T och vi tog en promenad, åt middag på kvarterskrogen och kollade på "När lammen tystnar". Jag har aldrig sett den innan och det måste man tydligen ha gjort :). Den var helt okej!





Nu är det ännu en ny vecka och det är fint väder. Vi har inte fått något svar på våra bytesansökningar än, men jag ringde min hyresvärd i fredags och han lovade att kolla på det under denna veckan. Sen får de andra två ringa sina hyresvärdar så vi får besked så fort som möjligt När solen tittar fram längtar jag till en balkong där jag kan ha fina blommor och ljuslyktor, det skulle vara så mysigt.. Vill flytta nu! Älsklingen har slutat röka, och han är verkligen jätteduktig som klarar det så bra. Jag är riktigt stolt över honom! Dessutom har han jobbat en hel del den sista tiden så nu börjar det äntligen komma in pengar igen. Han har fått 7 veckor att jobba i sommar så det är bra, det ända tråkiga är att det är de veckorna (4 av dem) som jag ska ha semester. Men han jobbar ju inte så länge på dagen så vi får nog tid att ses ändå. Nu ska jag återgå till jobbet!


Ha en fortsatt bra dag och kväll!

♥ Kram Marie

Inga kommentarer: