måndag 26 april 2010

Flyttar till huset i en vecka

Jaha till råga på allt så var pollensäsongen i full gång igen... det kliar i ögonen, i gommen och i näsan trots att jag tar både allergitabletter, allergi-nässpray och ögondroppar. Dessutom har jag lyckats pricka in hela säsongen; från nu med björkpollen, sen bok, gräs och gråbo ända in i augusti. Jag ska ta och ringa min allergiläkare i morgon och se om jag kan få en tid snarast, eftersom mottagningen är väldigt nära mitt jobb så kan jag gå i princip när som helst, så det borde inte vara några problem.

Tidigt på torsdag morgon ska mamma och pappa åka till Azorerna. Jag ska köra dem till Svågertorp vid 05.00 där de tar tåget till Kastrup. Så för att underlätta flyttar jag och Findus dit redan på onsdag och sen har vi hus i en vecka. Jag hoppas på bra väder så att vi kan utnyttja trädgården lite när vi ändå är där, till pyssel och mys.

Jag var ute med Findus i trädgården igår och han älskade det. Vi har varit ute tidigare men då har det varit kallt och han har varit alldeles för rädd för att utforska, men igår smög han omkring i flera timmar och luktade på allt :) Självklart hade jag kameran i högsta hugg, så bilder kommer förmodligen ikväll. På fredag ska jag ha Valborgsfest med tjejerna, vi blir inte så många, men det blir säkert hur mysigt som helst ändå!

Jag har skrivit till min hyresvärd igen och bett honom att ta tag i detta under denna veckan om det är möjligt, eftersom min annons på lagenhetsbyte.se går ut om 3 dagar och jag vill inte förlänga och betala 30:- för det om vi får byta, men om vi inte får byta så måste jag försätta leta! Hoppas att han förstår det och fixar det så fort som möjligt.. jag menar, hur lång tid ska det behöva ta? Nu har det gått en månad sen vi skickade papperna!


♥ Kram Marie

Inga kommentarer: