söndag 29 april 2012

Massor av växter

Idag har vi handlat en massa växter som ska planteras ut i morgon. Det blev klematis, hortensia, löjtnantshjärta, stockrosor, campanula och en tomatplanta. De flesta har vi redan sedan innan och vill utöka!



Vi har beställt gatsten som kommer levererat i morgon och som bli kantsten runt rabatterna och träden. Så nu händer det mycket ute i trädgården!

Jag såg på äntligen hemma att man ska plantera om solrosor långt ner i en kruka, så bara bladen är ovanför jorden, då blir plantan kraftigare. Så det har jag också fixat idag!



Nu ska vi snart äta lite kycklingsallad och sen blir det en lugn kväll med mina pågar!

Kram Marie

1 kommentar:

Russin sa...

jag var och köpte lite örter idag och har planterat, hittade choklad mynta som jag var tvungen att köpa.. skulle visst smaka mintchoklad och man kunde hacka några blad och strö över glass, mums.. :)