torsdag 15 mars 2012

Underbara sol!

Igår jobbade jag fram till 3 och sen var det dags för det årliga besöket hos allergi -och astmaläkaren. Allt såg bra ut, värdena var samma som sist, vilket betyder att medicinerna gör det de ska :). Och så fick jag såklar nytt recept med mig! Det blev en liten promenad hem från bussen i det härliga vårvädert! Det är verkligen helt underbart när solen tittar fram och det är så pass varmt att jag inte behöver ha vantar och inte fryser i min vinterjacka. Jag känner hur energinivån i kroppen fylls på och jag blir liksom mycket lyckligare! Tydligen skulle det fina vädret hålla i sig under helgen i alla fall!

Till helgen ska jag nog plocka in lite Forsythiakvistar, vi har massor av Forsythiabuskar i vår trädgård, men plockar jag in dem så kommer de att blomma snart, annars tar det ett tag till.

Så här fina och gula är de när de blommar

Bilderna är lånade från Fantastic plants & Wikipedia

Marie

Inga kommentarer: