måndag 19 mars 2012

Massor av blommor

Ni kanske är trötta på mina vårlökar nu, men det gör mig så glad att allt jag planterade i höstas har kommit upp! Så jag bara måste dela med mig av dem.. som vanligt lite suddiga bilder.. :(

 Jag hoppades att krokusen skulle komma i flera olika färger, och jag fick en lila på framsidan (det är där de har kommit mest än så länge, då där är mest sol), men man ska väl vara nöjd med det lilla :). De på baksidan har inte börjat blomma än, så chansen finns att där är fler lila! Även lite ogräs i rabatten är där :)


Så här ser det ut på baksidan, massor som har kommit upp, men ännu inte så mycket som blommar. Men det är väl härligt att inte allt blommar samtidigt, så får man njuta längre!


Richard var ute och grävde lite igår och flyttade de självsådda snödropparna och vintergäcken till ett lämligare ställe än där de kommit upp!


Förutom vårblommorna så är det väldigt tomt i vår trädgård, så ni förstår att vi har massor att göra så fort det blir frostfria nätter!! Kul ska det bli att planera och plantera i vår lilla trädgård.
Marie

Inga kommentarer: