söndag 9 oktober 2011

Vintergröna

Idag har vi hunnit med en hel del faktiskt och nu börjar det faktiskt bli lite fint i trädgården! Vi startade dagen med en tur till Flyinge plantshop i sällskap med Magnus och Camilla. Där inhandlades det två nya ljung, en lila och en vit till framsidan och så ett gäng (14 st) Vintergröna (Vincia Minor och Major) i fem olika sorter; Atropurpurea, Singrön, Variegata, Elise, Major.


Utplacerade över slänten


Planterade

Jag lät etiketterna vara kvar så vi ska ha lite koll på dem

Variegata

Atropurpurea

Elise


Nu håller vi tummarna att de sprider sig fint och överlever vintern så vi får en fin matta av blommor till våren!



När trädgårdsarbetet var färdigt sydde jag upp gardinerna i vardagsrummet och köket och så sydde jag ett örngott, av ett lakan, till min nya långa ligga-på-sidan kudde.



Nu sitter jag i soffan med en kopp te och njuter av söndagens sista timmar, i morgon är det ny arbetsvecka. Innan jobbet ska jag till frisören och få håret klippt :)


Marie

Inga kommentarer: