fredag 14 oktober 2011

Fina blommor till trädgården

Det finns verkligen massor av fina blommor som vi vill ha i vår lilla trädgård, men man får kanske begränsa sig lite..? I alla fall så har vi valt ut några som vi inte vill vara utan. De flesta ska planteras till våren och alla bilderna är lånade.


Anemon - Dessa har mamma och pappa många av i trädgården och några får flytta hem till oss


Lavendel - en av Richards favoritblommor, ska det finnas ett helt hav av på framsidan

Det kommer bli vakert och dofta helt underbart kan jag tänka mig


Kärleksört - även denna söta höstblomma har mamma många av så det är bara att flytta

Dahlia - tänkte jag plantera fröer av till våren, detta har fungerat hur bra som helst innan



Hortensia - har vi redan 4-5 stycken krukor av ska planteras ut till våren




Pioner - en av mina absoluta favoriter, de finns i massor av färger och är helt underbara när de blommar, två olika borde jag i alla fall få plats med


I morgon kommer Magnus och Camilla på middag och jag har funderat ut en trevlig meny, dock har jag inte bestämt mig för efterrätt än... förslag?


På söndag är det tanken att jag och Richard ska åka till Malmö och gräva lite i mamma och pappas trädgård och förhoppningsvis få med oss lite fina blommor hem till vår trädgård. Jag blev lite nervös nu när det har varit så kallt i natt men det ska bli varmare igen redan på söndag och hålla sig under resten av nästa vecka enligt SMHI, så vi håller tummarna att allt klarar sig! Kanske kan jag lägga löv och gräsklipp över så de tål frosten bättre..Någon som vet???


I övrigt ska vi bara ta det lugnt och njuta av ledigheten, för sedan är vi uppbokade varje helg fram till jul känns det som!


Ha en bra helg!


Marie

Inga kommentarer: