fredag 23 september 2011

Veckan som gått

Förra fredagen var vi och hämtade paketen som hade kommit till Ica Tuna, de innehöll gardiner till vardagsrummet och sovrummet samt en jacka. Gardinerna var bra, bättre än förväntat till och med men jackan var stor som ett tält (storlek 36/38) och väldigt tunn. Det fanns ingen möjlighet att jag skulle kunna hålla mig varm i den under vintern så den fick åka tillbaka igen. Gardinerna har jag klippt, nålat, strykt och satt upp (mamma kommer förbi med symaskinen en dag så jag kan lägga upp dem också) och det blev hur bra som helst!

Jag var ju krasslig redan i måndags på jobbet och på tisdagen fick jag ge med mig och stanna hemma istället. Har haft feber och ont i halsen... Richard har målat trappen (alltså väggarna) vitt, tyvärr täckte det inte helt på två målningar så vi får slutföra med en sista och tredje runda till helgen. Men fint blir det! Hade det inte varit hyreslägenhet så hade vi målat själva trappen också vit, men det får vi inte nu :(

Igår var jag tillbaka på jobbet igen och nu är det redan fredag, det blev en kort vecka det här!
Det blir en hemmahelg med mys, målning och förhoppningsvis lite plantering om vädret tillåter!

Marie

2 kommentarer:

Sofie sa...

Tack! :)

Vår spegel har tyvärr trillat i glovet, så vi har bara kvar den i väntan på en ny.

Och det kan nog stämma att vi har samma smak! :)

Elin Gabriella - Mops, chihuahua och en liten prins i magen ♥ sa...

Åh så gott med räkor!! Det måste vi också äta snart, hihi :)

Kram!